Nyheter (Alicia skriver)

Hej!
Det var ett tag sedan men bättre sent än aldrig, nu ska jag skriva lite om vad vi planerar att göra och vad som hänt, lite smått och gott här:
Candie flyttar
Jag har upptäckt att Candie är väldigt aggresiv, det är oroande då det inte ska vara ett normalt beteende då hon kommer från en uppfödare som hållt på med henne sedan 1-2 veckors ålder. Hon kan bitas utan anledning, det är då inte bara mig hon biter utan oxå andra i familjen och Erica med. Även om man hållt på med henne i några minuter kan hon helt enkelt bitas när hon blir uttråkad. jag rycker såklart inte undan handen utan blåser på henne då, som bestraffning med det går inte bort! Så en sådan hamster går ju inte att avla på så jag tänker lämna tillbaka henne till hennes uppfödare. Och hon hade ju fel färg för mina hamstrar att avlas på, så det var ju också ett problem att bara kunna avla en gång på henne med Bibo. Lite sorgligt, men det är nog bäst för henne och mig.

Silvergrå hamster

Jag har nu tingat en LH Silvergrå guldhamster istället för Candie som är leveransklar 22 september. Jag har alltid tyckt att LH Silvergrå hamstrar är jätte fina djur!

Det är en LH Silvergrå guldhamster, fin va?
Den Silvergråa honan kommer ju vara liten fortfarande när jag får den, men efter några månader så kommer jag ju para den med Keeper. Och det förväntas komma väldigt fina färger av dem nämligen: Offwhite, Silvergrå och Creme.


Det är en Offwhite hamster, väldigt fin tycker jag! Och självklart kommer alla ungarna att bli långhåriga, jag tycker personligen att långhåriga hamstrar är gulligare och vackrare än korthåriga hamstrar då dem känns lite råttaktiga att hålla i. Men det finns ju en nackdel med att ha långhåriga hamstrar, det fastnar spån i pälsen och så får dem tovor. Så man ska helst ha torrpellets i deras burar så slipper man det problemet.
Ericas hamstrar är ju också långhåriga så våran hamster uppfödning bygger ju bara på LH hamstrar :)

Erica har haft det det bättre med sin hamster Bling, hon är mycket snällare än Candie då det förvånar oss båda p.g.a att hon är från en djuraffär! :O Bling har aldrig bitit någon och det är då en ovanlig sak när dem kommer från djuraffärer, är dem otama från början och dem från uppfödning är tama.
Om Erica ska uppge något som hon ogillar lite hos Bling så får det nog vara att hon är så springig, hon var superduper springig när hon var ny men hon har lugnat ner sig betydligt mycket sedan hon kom. Men hon är ändå inte lika lugn som Keeper och Bibo än...

Det var ju bestämt att jag skulle para Candie i mitten av Oktober, men det blir ju avbestämt då jag ska lämna tillbaka henne, så jag kommer avla tidigast om 3 månader. Medans Erica kommer göra det i mitten av Oktober, så dem kommer väl bli leveransklara lite mer än 6 veckor efter det ungefär i början i December. Så det vi vet om är att i alla fall några av ungarna kommer bli Normalfärgade och att dem kommer vara långhåriga. Så förbered er på att köpa en hamster då ;)


Jag tror det var allt som jag skulle berätta, skriver mer sedan!

//Alicia

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0