Candie såld, rex idag (Alicia skriver)

Hej!

Uppfödaren kunde inte ta imot Candie p.g.a att hon inte hade plats för en enda hamster till! Hon hade tillomed
byggt ut sitt rum för att få plats med fler hamstrar, hon har några hamsterkullar just nu som tar ycket plats.
I lördags kom det en flicka med sin mamma för att köpa Candie, dem hade med sig bur och hade haft hamster sedan innan. Dem hade redan en hamster som var 4 år gammal! Det är 120 hamsterår, 1 människoår är 30 hamsterår.
Nu när Candie kommit till ett bra hem så har jag pratat med uppfödaren som Candie kom från, jag har ju bestämt mig för att köpa den LH creme rex hon-guldhamstern.

Igår när jag skulle göra rent burarna så gjorde jag misstaget att inte kolla om det fanns spån kvar, jag hade för mig att veckan innan så var det spån kvar. Så när jag tömt allt gammalt spån så stod jag där med två burar som inte kunde fyllas med spån, eftersom det var slut. Så allt jag kunde göra var att sätta mig bekvämt och riva hushållspapper i två burar som tog någon timme eller mer. Sedan kom mamma hem när jag gjort 1 och en halv bur och sa att det fanns spån ute på gräsmattan, jag gick dit och det räckte till en halv bur.


//Alicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0