Nya hamstrar och gamla hamstrar (Alicia skriver)

Idag köpte jag en ny hamster, det är en svart sköldpaddsfärgad satin guldhamster som är reggad i SVH och har stamtavla. Jag ska döpa den till Candie :)
Idag köpte Erica också en hamster, det är en hamster från djur affären så det okänt härstamning och färg. Men Erica och jag gissar på att det är en Isabelle satin guldhamster.

Våra nuvarande hamstrar i aveln:



Bibo
Bibo är 1,2 år gammal och är en LH normalfärgad guldhamster med väldigt lugnt och bra temperament. Han är köpt från djur affären men det märks ej, han är väldigt lugn och fin. Han är nyfiken och gillar människohanden, han är en riktig fotomodell som hamster. En hamster med mycket bra personlighet.
Bibo har vi avlat på en gång på, Vanilj (lyckades) och försökt avla på Kardemumma (misslyckades).


Keeper:
Keeper är en 4 månaders gammal långhårig creme guldhamster som är från våran A-kull (Far: Bibo. Mor: Vanilj) Vi förväntar oss att avla på honom 3-5 gånger max.
Keeper är en kräsen hamster när det gäller mat, han vill bara äta mandlar och kex, allt annat är uteslutet att äta när man kollar på. Han är en väldigt fin hamster med otrolig lång päls som sköts med hjälp av en tandborste. Han är mycket lugn men kan tända till ibland när han får vittringen av en tjej ;) Han är van vid händer men är endå lite avvaktande för att självmant gå upp i handen.

Candie:
Candie är min nyaste hamster som är 8 veckor gammal hon är en korthårig svart sköldpaddsfärgad satin guldhamster registrerad i Svenska Hamsterföreningen, hon har stamtavla.
Jag har inte tagit ut henne än ska vänta ett dygn med det, så vet inte hur hennes temperament är föutom det uppfödaren sa. Hon är lite skraj av sig för hon var sist i kullen och var ensam i 3 dagar i buren så hon blev lite deprimerad av det.
När jag flyttade candie från transportburen till buren höll jag i henne några sek och hon var mycket snäll, hon var lugn och det kändes inte alls som hon skulle vilja bitas.
Hennes mamma var så STOR! Stor som ett marsvin! Jag överdriver inte! Jag hoppas hon verkligen hon blir så stor :D

Bling:
Bling heter Ericas nya hamster och vi gissar på att det är en isabelle färgad hamster, den är LH och är trodligen en satin. Den var otroligt liten för att vara 7,5 vecka gammal och den är otam. Men Erica fick Bibo tam så det ska ju inte vara någon större utmaning för henne att göra henne tam. Hon verkade springig men det kan ju gå bort med tiden.


Hamstrar i hamsterhimlen:


Vanilj:
Vanilj blev 1,1 år gammal. Hon var trodligen en LH Cinnamone och köpt från djuraffär. Vanilj var en jätte nyfiken hamster som gillade att bli upplockad från buren och det bästa hon visste var att springa i sin gula boll! Vanilj var JÄTTE springig när hon var ung och det gick knappast att hålla i henne, men med månaderna blev hon allt stillsammare. Sen tog jag en kull på henne (A-kullen) och det tog nog på henne för hon blev mycket lugn och trött efter det så jag tog ingen mer kull på henne då. 
Vanilj dog p.g.a att hon rymde från buren och min hund dödade henne :(
 


Kardemumma
Kardemumma var en en av min första hamstrar och den hamstern jag gillade mest. Jag klickade direkt med Kardemumma, hon var köpt från djur affären och blev ungefär ett halvår. Hon hade en fin personlighet men jag kommer inte riktigt ihåg hur hon var för det var många år sedan jag hade henne.
Kardemummas död var att hon sprang i sin gula boll och fastnade och första ta sig loss, och locket lyckades vridas upp och hon tog sig ut och Zingo var blixtsnabb med att bita henne, hon dog i min hand..
Jag försökte avla på Kardemumma men hon var inte brunstig första gången och andra gången så gick hon ut i bollen några minuter innan och dog den dagen.. :(

Det var alla hamstrarna jag har bilder på nu, bilder på Bling kommer snart ;)
//Alicia

Kommentarer
Postat av: LeighaMc

God dag ! Detta inlägg kan inte skrivas något bättre ! Läsa detta inlägg påminner mig om min gamla rumskompis ! Han höll alltid prata om detta . Jag kommer att vidarebefordra denna uppskrivning för honom . Ganska säker på att han kommer att ha en bra läsa. Tack för att dela! |
Det är verkligen en cool och hjälpsam bit info . Jag är glad att ni just delade detta hjälpsamma info med oss . Håll oss informerade så här . Tack för att dela. |
Detta är ett mycket bra tips speciellt till dem färska till bloggosfären . Enkelt men mycket exakt informationâ € | Uppskatta din dela detta . Ett måste läsa inlägg! |
Hej där! Använder du Twitter ? Jag vill följa dig , om det skulle vara okej . Jag utan tvekan njuta av din blogg och ser fram emot nya uppdateringar . |
Har du någonsin funderat på om att inkludera lite mer än bara dina artiklar ? Jag menar , vad du säger är värdefull och allt . Men föreställa om du lagt till några stora visuals eller videoklipp till ge dina inlägg mer , " pop " ! Ditt innehåll är utmärkt men med bilder och videor , kunde denna blogg definitivt vara en av de mest välgörande i sitt område . Excellent blog ! |
trading en ligne
options binaires
formation trading
devenir trader
lobourse
option binaire

2013-07-14 @ 18:26:04
URL: http://optiont.biz/
Postat av: MarcosFl

Om någon behöver uppdateras med de flesta up -to - date teknik efter att han måste betala ett snabbt besök denna webbplats och vara uppdaterad varje dag . |
Hej till alla , innehållet som finns på denna webbplats är faktiskt häftigt för folk kunskap , ja, hålla upp goda arbete medmänniskor . |
Hej där och tack för din information â € " Jag har verkligen plockat upp något nytt från höger här . Jag gjorde dock expertis vissa tekniska problem med att använda denna webbplats , eftersom jag upplevde att ladda om platsen många gånger tidigare att jag kunde få det att ladda ordentligt . Jag hade undrat om ditt webbhotell är OK ? Inte för att jag klagar , men trög lastning instanser tider kommer ofta påverkar din placering i Google och kan skada din högt kvalitetsresultat om reklam och marknadsföring med Adwords . Anyway jag lägger denna RSS till min e - post och kan se ut för mycket mer av din respektive spännande innehåll . Se till att du uppdaterar denna snart igen . |
Inspirerande berättelse där. Vad hände efter ? Tack ! |
Ahaa , dess sparsmakad samtal om den här artikeln på denna plats vid denna blogg , har jag läst allt detta , så vid denna tid mig också kommentera på denna plats . |
formation au trading
option binaire en ligne
trading formation
trading
conseils boursiers
option binaire

2013-07-16 @ 08:48:18
URL: http://optiont.biz/
Postat av: ArtLyken

Jag brukade kunna hitta bra information från dina blogginlägg . |
Jag var nyfiken om du någonsin funderat på att ändra layouten på din webbplats ? Dess mycket välskriven , jag älskar vad du har fått att säga . Men kanske du kan lite mer i vägen för innehåll så att folk kan ansluta med det bättre . Du har fått en massa text för att bara ha en eller två bilder . Kanske du kan utrymmet ut det bättre ? |
Trevligt inlägg . Jag kollade hela tiden denna blogg och jag är imponerad ! Mycket nyttig info specifikt den sista delen :) Jag omsorg för sådan information mycket . Jag letade efter denna info för en lång tid . Tack och lycka till . |
Hej där , helt enkelt ändras till varning till din blogg via Google , och ligger att det är riktigt informativ . Jag ska vara försiktig för Bryssel . Jag kommer att vara tacksam om du fortsätter detta i framtiden . Många människor kan ha nytta av ditt skrivande . Cheers ! |
Jag fick denna webbplats från min vän som informerade mig om denna hemsida och nu denna gång jag besöker denna webbplats och läsa mycket informativa artiklar eller recensioner på denna plats . |
options binaires
investir
comment devenir trader
formation trading en ligne
gagner en bourse
option binaire

2013-07-16 @ 09:01:02
URL: http://optiont.biz/
Postat av: JoiZurow

Howdy Jag är så glad jag hittade din blogg , jag verkligen hittade dig av en slump , medan jag söker på Bing för något annat , Hur som helst är jag här nu och vill bara säga tack för en otrolig post och en allround trevlig blogg ( jag älskar också temat / design) , jag har inte tid att gå igenom allt i minuten men jag har boken - märkt det och även dina RSS-flöden , så när jag har tid jag kommer att vara tillbaka för att läsa en mycket mer , Please do hålla upp det fantastiska arbete . |
Verkligen ingen roll om någon inte känner efter att dess upp till andra besökare att de kommer att hjälpa , så här det sker . |
Det är imponerande att du får idéer från detta inlägg samt från vår diskussion görs på denna plats . |
Jag tillbringade hela tiden min en halvtimme att läsa denna webbplats innehåll varje dag tillsammans med en kopp kaffe . |
Det är ett bra tips särskilt för dem nya till bloggosfären . Kort men mycket exakt infoâ € | Många tack för att dela detta . Ett måste läsa artikeln ! |
trading en ligne
bourse direct
trading formation
formation en trading
trader en bourse
option binaire

2013-07-16 @ 23:36:45
URL: http://optiont.biz/
Postat av: JiBrenis

Hej till alla, det är verkligen ett trevligt för mig att besöka denna webbsida , innehåller det användbar information . |
Underbar blogg ! Jag hittade det när du söker på Yahoo News . Har ni några förslag på hur man kan få räknas i Yahoo News ? Jag har försökt ett tag men jag verkar aldrig komma dit ! Uppskattar det |
Fantastiskt inlägg men jag undrar om du kunde skriva en litte mer om detta ämne ? Jag skulle vara mycket tacksam om du kunde utveckla lite mer . Uppskattar det ! |
Jag tror allt skrev gjort massor av känsla . Men hur är det här ? vad händer om du komponerat en catchier titel ? Jag menar , jag vill inte berätta hur du kör din blogg , men antar att du lagt till något som tog tag i folk uppmärksamhet ? Jag menar % BLOG_TITLE % är lite vanilj . Du borde titta på Yahoo förstasida och se hur de skapar artikeln rubriker för att få folk att öppna länkar . Du kan lägga till en relaterad video eller en bild eller två för att fånga läsaren entusiastiska över vad du har skrivit . Enligt min mening kan det göra dina inlägg lite livligare . |
Detta är mycket intressant , Du är en mycket skicklig bloggare . Jag har gått din feed och ser fram emot att försöka mer av din utmärkta inlägg . Dessutom har jag delade din webbplats i mina sociala nätverk ! |
capital
trading formation
trading
formation en trading
lobourse
option binaire

2013-07-17 @ 17:17:31
URL: http://optiont.biz/
Postat av: LatoshaP

Utmärkt webbplats som du har här , men jag undrar om du visste om alla forum som täcker samma ämnen som diskuteras här ? Jag skulle verkligen vilja vara en del av online- community där jag kan få tips från andra erfarna personer som delar samma intresse . Om du har några förslag , låt mig veta . Cheers ! |
Jag är säker på att den här artikeln har berört alla internetanvändare , dess verkligen riktigt trevlig inlägg på att bygga upp nya hemsida . |
Min bror rekommenderade jag kanske gillar den här bloggen . Han var helt rätt . Det här inlägget gjorde verkligen min dag . Du kan inte föreställa dig hur mycket tid jag hade tillbringat för denna information! Tack ! |
Jag vet inte ens hur jag slutade upp här , men jag tyckte detta sätta upp var bra . Jag vet inte vem du är men säkert du kommer till en berömd bloggare om du inte redan . Cheers ! |
Vi är en grupp frivilliga och öppna ett nytt system i vårt samhälle . Din webbplats erbjöd oss med värdefull information att arbeta med . Du har gjort ett imponerande jobb och hela vårt samhälle kommer att vara tacksamma för er . |
boursicoter
investir
formation au trading
le trader
conseil boursier
option binaire

2013-07-17 @ 17:35:00
URL: http://optiont.biz/
Postat av: FelipeCa

Jag älskar din blogg .. mycket fina färger och tema. Tyckte du skapa denna webbplats själv eller har du anlita någon att göra det åt dig ? Plz svara tillbaka som jag vill skapa min egen blogg och vill veta var u fick det här från . tack |
Hej skulle du tänka delning som blogg plattform du använder ? Jag kommer att starta min egen blogg inom en snar framtid , men jag har svårt att välja mellan BlogEngine/Wordpress/B2evolution och Drupal . Anledningen till att jag frågar är att din design ser annorlunda då de flesta bloggar och jag letar efter något unikt . PS Ber om ursäkt för att komma ifrån ämnet men jag var tvungen att fråga ! |
Hej där! Detta är min första kommentar här så jag ville bara ge en snabb shout ut och säga att jag verkligen tycker om att läsa dina blogginlägg . Kan du rekommendera några andra bloggar / hemsidor / forum som går över samma frågor ? Tack för din tid ! |
Jag har surfar på nätet mer än 3 timmar som för sent , men jag har aldrig hittat någon uppseendeväckande artikeln som din. Det är vackert värde räcker för mig . Personligen , om alla webb ägare och bloggare gjort bra innehåll som du gjorde , kan banan vara en mycket mer användbar än någonsin tidigare . |
Magnifika objekt från dig. Jag har vara medveten dina grejer tidigare och att du är helt enkelt för bra . Jag gillar verkligen vad du har fått här , verkligen gillar vad du anger och hur då du säger det . Du gör det underhållande och du fortfarande ta hand om att hålla det klokt . Jag kan inte vänta med att läsa mycket mer från dig . Det är verkligen en fantastisk plats . |
trading options binaires en ligne
revue broker en ligne
glossaire des options binaires
conseils en option binaire
devenir trader
formation au trading
bourso
option binaire
trading option binaire
gagner de l'argent
trading en ligne d'options binaires
investir en bourse
astuces en options binaires

2013-08-11 @ 15:02:57
URL: http://www.optiontradingtutorials.com/
Postat av: BerryVar

Märklig artikel , precis vad jag letade efter . |
Denna design är ond ! Du vet definitivt hur man håller en läsare underhöll . Mellan din intelligens och dina videor blev jag nästan rörd att starta min egen blogg (nåja , nästan ... haha ​​! ) Fantastiskt jobb . Jag älskade verkligen vad du hade att säga , och mer än så , hur du presenterade det . Too cool! |
Wow , fantastisk blogg format ! Hur länge har du bloggat för ? du gjorde blogga blick lätt . Hela blick på din webbplats är underbart , så snyggt som innehållet !
Har din webbplats en kontakt sida ? Jag har problem med att hitta det, men jag skulle vilja skjuta dig ett mail . Jag har några förslag på din blogg du kan vara intresserad av att höra . Hursomhelst , bra blogg och jag ser fram emot att se det bättre med tiden . |
Howdy skulle du tänka låta mig veta vilka webbhotell du använder ? Jag har laddat din blogg i 3 olika webbläsare och jag måste säga att denna blogg laddar mycket snabbare än de flesta . Kan du föreslå ett bra webbhotell till ett rimligt pris ? Tack , jag uppskattar det ! |
option binaire
broker avis
glossaire d'option binaire
conseil en option binaire en ligne
trader
trader
lobourse
option binaire
trading options binaires
gagner argent
trading options binaires
gagner en bourse
astuces en options binaires

2013-08-11 @ 17:39:08
URL: http://www.optiontradingtutorials.com/
Postat av: mhnvlyzz

-
mhnvlyzz http://www.gk7z09yrx7485ı6d678f95n8wkf9l9bxs.org/
amhnvlyzz
[url=http://www.gk7z09yrx7485ı6d678f95n8wkf9l9bxs.org/]umhnvlyzz[/url]


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0