Hamsteruppfödning startar! (Alciia skriver)

För några dagar sedan hemde en väldigt hemsk sak. Vanilj lyckades på något sätt ta sig ur buren (vet inte hur!?) och Zingo satte direkt klorna i henne, och jag märkte henne inte fören på kvällen då jag skulle ta ut och kela med henne :( Jag var helt förkrossad! Men jag bestämde mig för att inte tänka på det så mycket och ett par dagar senare hittade jag en hamster på blocket som liknade Vanilj jätte mycket på ansiktsformen men i en annan färg. Det var en satin hamster (dem glänser mera och ser ut att ha glansspray på sig) så jag ville köpa den för den såg ut som Vanilj, den är registrerad i svh och den har stamtavla. Jag skrivit till uppfödaren men hon har inte svarat så det är inte säkert att jag kommar få henne, men jag hoppas.
Vi ska ha en gemensam uppfädning och söka till SHF som uppfödare efter våran tredje kull. Vi har inte kommit på ett namn ÄN, men det kommer snart.

R.I.P Vanilj :(


Keeper har blivit lugnare dem senaste dagarna efter Vanilj bortgågn, kanske han saknar sin mammas närhet i samma rum? Han sörjer :(


Snart blir det mycket av detta för Keeper, då han blivit tillräckligt gammal för sådant (4 mån) x)


Och om allt går som i planerna blir det fler av sånna här små sötisar i buren om några veckor/månader :)


Kommer ihåg den dära lille ynglingen, jag kallade honom för Musse Pigg för det var hans öron som började resa på sig först så han såg ut som en liten Musse Pigg <3

Det var allt för idag

//Alicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0